Konsultacje Polickiego Budżetu Obywatelskiego 2018
Wkrótce rozpocznie się III edycja Polickiego Budżetu Obywatelskiego. Korzystając z doświadczeń poprzednich edycji Urząd Miejski wprowadza kilka zmian w regulaminie budżetu obywatelskiego na rok 2018. Zgodnie z coroczną procedurą o zmienionym regulaminie mogą wypowiedzieć się mieszkańcy gminy.
W związku z tym od 9 do 24 marca 2017 r. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące procedury przeprowadzenia budżetu obywatelskiego na rok 2018.
Dokumenty dotyczące ogłoszenia konsultacji znajdują się poniżej:
Wszelkie uwagi dotyczące III edycji Polickiego Budżetu Obywatelskiego należy przesyłać do 24 marca br. na adres e-mail [email protected] lub można składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Policach przy ul. Batorego 3.
Najważniejsza i najbardziej znacząca zmiana polega na tym, że od tej edycji zgłoszenie projektu, poparcie projektu oraz oddanie głosu na wybrane zadania będzie możliwe dla wszystkich mieszkańców. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że w imieniu mieszkańców, którzy nie ukończyli 13 roku życia, czynności te muszą wykonać opiekunowie prawni.
Zmieniają się także proponowane terminy poszczególnych etapów Polickiego Budżetu Obywatelskiego:
zgłaszanie projektów – 1 maja – 15 lipca,
weryfikacja projektów – 16 lipca – 17 września,
ogłoszenie listy pozytywnie zweryfikowanych projektów – 18 września,
głosowanie – 25 września – 13 października,
ogłoszenie listy zadań rekomendowanych do realizacji – najpóźniej do 20 października.
Ponadto w regulaminie zostały uszczegółowione możliwe sposoby oddania głosu w trakcie głosowania.
Szczegółowe informacje dotyczące PBO znajdują się na stronie internetowej bo.police.pl.
POZOSTAŁE ARTYKUŁY
« poprzednia | następna » |
---|