Weryfikacja deklaracji ws. opłat za odpady
Urząd Miejski w Policach rozpoczął weryfikację liczby mieszkańców, zadeklarowanych do opłaty za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych. Chodzi o aktualizację danych, dotyczących liczby osób, zgłoszonych jako zamieszkujące pod danym adresem. Przyczynkiem do podjęcia tych działań jest przypuszczenie, że nie wszyscy wywiązują się z obowiązku opłat za śmieci.
Powinność ta dotyczy każdej osoby, zamieszkującej na terenie gminy Police bez względu na to, czy i gdzie jest zameldowana. Właściciele domów jednorodzinnych deklaracje składają bezpośrednio w Urzędzie Miejskim. W budynkach wielorodzinnych należy powiadomić administratora, ile osób mieszka pod danym adresem. Na możliwość uchylania się od opłat wskazują m.in. dysproporcje pomiędzy ilością zużytej wody a liczbą zgłoszonych mieszkańców.
Obecnie, na wniosek Urzędu Miejskiego, Spółdzielnia Mieszkaniowa „Odra” sukcesywnie wzywa swoich mieszkańców w celu złożenia wyjaśnień. Urząd zamierza kontynuować te działania także we współpracy z innymi zarządcami: Spółdzielnią Mieszkaniową „Chemik”, Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej oraz wspólnotami mieszkańców.
Nowy system gospodarki odpadami komunalnymi funkcjonuje w Polsce od lipca 2013 roku. W gminie Police obowiązuje metoda opłat „od osoby”. Jest to zgodne z wolą mieszańców, wyrażoną w konsultacjach społecznych. Rodziny wielodzietne, które mają uprawnienia do otrzymania Karty Dużej Rodziny, mogą skorzystać z 40-procentowej ulgi.
Szczegóły na temat systemu gospodarki odpadami dostępne są na stronie internetowej Gminy Police www.police.pl, - "gospodarka odpadami". Wszelkich informacji udziela też Wydział Gospodarki Odpadami, ul. Stefana Batorego 3, tel. 91 431 18 87 lub 91 431 18 89.
POZOSTAŁE ARTYKUŁY
« poprzednia | następna » |
---|